TATRA   |   XCMG   |   Rychlá poptávka   |   O společnosti   |   Kontakt    instagram

AUTO TRANS spol. s r. o. Jičín
Prodejce a autorizovaný servis TATRA

TATRA JAMAL

PřílohaVelikost
TATRA JAMAL PDF3.99 MB

Třínápravové sklápěče, stavební dumpery a speciální podvozky s kapotovou kabinou určené pro práci v nejtěžším terénu. Typické vozidlo TATRA T 163 JAMAL typového označení SK4 a SKT s „těžkými“ redukcemi v nábojích kol a užitečným zatížením až 24 tun. TATRA JAMAL splňuje všechny homologační předpisy i jako pracovní stroj. Kapota motoru je odklopná a zajišťuje tak snadný přístup k motoru při jeho údržbě. Je laminátová s vnitřním krytem z ocelového plechu, který snižuje prostup hluku a umožňuje proudění teplého vzduchu od motoru.

Korba je dodávána ve variantě o objemu 12 m3 - 16 m3. Je konstruována jako jednostranná s odklopným zadním čelem, ale i bez čela a na přání i se vzduchovým ovládáním, které prodlužuje jeho životnost a celkovou hlučnost při vykládce materiálu. Může být vyhřívaná pomocí výfukových plynů s možností přepínání do tlumiče výfuku.

SPECIFIKACE

Motor osmiválcový, vidlicový, vzduchem přímo chlazený TATRA, s přímým vstřikem paliva – mechanické čerpadlo, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 2 až EURO 5 (SCR)

Spojka jednolamelová s membránovou pružinou, ovládání hydraulické se vzduchovým posilovačem – TATRA MFZ1×430

Převodovka čtrnáctistupňový převodový agregát TATRA 14 TS 210L, desetistupňový převodový agregát TATRA 10 TS 180

Přídavný převod dvoustupňový řaditelný za klidu, eventuálně za jízdy

Pomocný pohon ze spojky, z převodovky, z přídavné převodovky

Řízení levostranné nebo pravostranné, s monoblokovým servořízením

Nápravy nezávisle výkyvné, nezávisle odpružené, s uzávěrkou osového, respektive mezinápravového diferenciálu.
Pohon všech kol s odpojitelným pohonem přední nápravy

Provedení náprav SK4 bez kolových redukcí, SK8 s kolovými redukcemi, SKT s těžkými kolovými redukcemi
Základní bez redukcí v nábojích kol s převodem 3,385, s redukcemi v nábojích kol – lehkou s převodem 2,714/2,333 a těžkou s převodem 3,385/2,333

Typ pohonu 6×6, 6×4

Pneumatiky 22,5", 20,00", 21,00"

Disky 22,5 × 9,00" nebo 22,5 × 11,00"

Brzdy s klínovým rozevíračem PERROT, automatické seřizování čelistí, protiblokovací zařízení ABS a AZR. Brzdové přístroje jsou vybaveny tlumiči hluku.
Provozní – dvouokruhová, přetlaková, působící na kola všech náprav. Nouzová – pružinová, působící na kola zadních náprav s vazbou na soustavu přívěsu.
Parkovací – pružinová, působící na kola zadních náprav. Odlehčovací – motorová brzda.

Pérování
Přední náprava – zkrutné tyče a teleskopické tlumiče
Zadní nápravy – konvenční listovou pružinou do 11,5t na nápravu – kombinované King Frame – lehké do 11,5t na nápravu – těžké do 15t na nápravu, speciální kombinace do 16,5t na nápravu (s těžkými redukcemi v nábojích kol)

Nádrž 220l, 320l nebo 420l

Maximální rychlost 85 km/h s omezovačem rychlosti

Kabina kapotová, celokovová, krátká, dvoumístná, oblé čelní sklo, rovná podlaha, kapota z pevného laminátu, výklopná směrem kupředu, teleskopické vzpěry. Kabinu lze vybavit závislým olejovým a nezávislým naftovým topením a klimatizací

Vybavení 
Základní provedení – digitální tachograf, tónovaná skla, sedačky C.I.E.B. či GRAMMER, pylový filtr
Volitelné vybavení – topná a klimatizační jednotka DIAVIA, nezávislé topení

Provedení vozidla Legislativní T 163, pracovní stroj, pracovní stroj Máša