AUTO TRANS spol. s r. o. Jičín
TATRA ● TEREX ● XCMG prodej, servis, náhradní díly

Znovu do Dakaru

Ing. Tomáš Tomeček se svým týmem bude opět na začátku roku reprezentovat naši značku TATRA v klasické soutěži Africa Eco Race (AER). Pojede ve stopách zakladatele slavné rallye Dakar Thierryho Sabina.

Start AER 2017 se blíží. Jak je na tom vaše soutěžní technika, 100% TATRA?

Máme po technické kontrole, takže je na tom snad dobře. Pohledově je to stejné auto jako již několik let. Ovšem motor, převodovka i podvozkové díly prošly repasí. Po zkušenostech získaných na letošní Africa Eco Race 2016 zkoušíme jiné nastavení tlumičů. Mám velikou radost a děkuji všem partnerům a fandům, že mi umožňují vylepšovat, opravovat a řídit soutěžní speciál TATRA s domácím originálním motorem, podvozkem i kabinou, jednoduše stoprocentní Tatru!

S přípravou soutěžní techniky jde ruku v ruce také celoroční trénink. Kolik máte natrénováno?

Ano, soutěžní vůz přes rok nezahálí, stejně jako sběrná „Baléčka“. Jsme neustále v pohybu. Absolvoval jsem několik akcí a soutěží, v Maroku, v Alžíru, i když v pozici doprovodu a jako asistenční služba. Naježděno máme, ale určitá změna oproti uplynulým sezonám zde je. V druhé polovině roku se změnila organizační metodika ve vojenském prostoru Záhorie u Senice, a tak jsme více zkušebních a testovacích kilometrů najezdili letos na továrním polygonu, než v píscích tzv. Slovenské Sahary. Mnohdy jsme tak spojili příjemné s užitečným. Často jsme se účastnili prezentačních akcí naší společnosti TATRA TRUCKS. Tuto sezonu jsem se navíc osobně zúčastnil zajímavých testování vozidel výrobního programu v různých terénech. Děkuji za tuto příležitost. Těší mě to a mám radost, že jsem i tímto způsobem snad částečně mohl přispět k vývoji a výrobě našich skvělých vozidel TATRA. Dohromady mi to vše dalo solidní porci testovacích a zkušebních kilometrů, které se možná zhodnotí v samotné soutěži.

Partnerské zázemí týmu je tradiční či došlo k nějakým změnám?

Z tohoto pohledu jde o stabilní soustavu hlavních partnerů, k nimž postupně přibývají další, za což jsem velmi rád. Tradičně jsou obě boční plochy soutěžního kamionu věnovány největším partnerům. Finanční prostředky jsou velmi důležité, o tom není sporu. Pro mě osobně mnoho znamená fakt, že se lidé, kteří jsou ve vedení partnerských společností, aktivně zajímají o to, co dělám. V tom cítím obrovskou podporu.

Jak se díváte na konkurenci, která se sejde v Africe?

S velkou úctou ke všem, kteří se rozhodnou v rámci AER dojet do Dakaru, vidím konkurenci především v týmu Kamazů. Na jednu stranu jsou to ostřílení borci, na druhou stranu vlastně mladí kluci, kteří mají téměř vojenskou morálku, výcvik, kondičku, zkrátka všechno, co k tomu patří a co dovedou vsadit ti největší z profesionálů. Velmi mě hřeje u srdce, když si uvědomím, že s nimi při složení našeho týmu, se dvěma mechaniky, dokážeme nejen držet krok, ale též bojovat o umístění. AER je těžký a krásný soutěžní maraton se vším všudy. Thierry Sabine soutěž vymyslel, aby porazil poušť. My vstupujeme do závodu s myšlenkou překonat Saharu, dosáhnout cíle v Dakaru a na cestě si v rámci možností pomoci. Všichni chceme dorazit k Růžovému jezeru. Uděláme proto vždy maximum, i když víme, anebo právě proto, že Thierryho Sabina nakonec Sahara pozřela.

Do dalšího ročníku soutěže Africa Eco Race 2017, která proběhne od 31. 12. 2016 do 14. 1. 2017 v Maroku, Mauretánii a Senegalu, se startem v Monaku a cílem v Dakaru, přejeme Tomášovi a jeho týmu to nejlepší. Držíme palce, ať je těch šest a půl tisíce soutěžních kilometrů alespoň tak šťastných jako v letošním ročníku.

 

 

zpráva z webu tatra.cz