TATRA   |   XCMG   |   Rychlá poptávka   |   O společnosti   |   Kontakt    instagram

AUTO TRANS spol. s r. o. Jičín
TATRA ● XCMG prodej, servis, náhradní díly

Speciály TATRA „stonožky“

V roce 2016 pokračovala společnost TATRA mimo jiného též ve výrobě speciálů v podobě mnohonápravových vozidel, resp. podvozků pro dostavbu mobilních vrtných souprav řady TATRA FORCE se šesti a sedmi nápravami.

Na základě úspěšného působení a provozu již dříve vyrobených šestinápravových a, z hlediska celkové délky a celkové hmotnosti rekordního, osminápravového podvozku TATRA, vznikla i pro letošek poptávka po podobných vozidlech.

Dva podvozky řady TATRA FORCE se šesti a sedmi nápravami byly vyrobeny pro dostavbu německou společností Streicher a třetí kus, tentokrát opět šestinápravový, dostavěla vrtnou soupravou rumunská společnost Upet.

Všechna tři vozidla jsou konstruována jako tzv. „One Engine Truck“ tzn., že k jejich vlastnímu pohonu i pohonu vrtné nástavby slouží jeden motor. Všechna tři vozidla mají modernizovanou kabinu FORCE, vyráběnou novou technologií, vlepování plochých hliníkových dílců do svařeného rámu. Čelní sklo z jednoho kusu a standardně montovaný třetí stěrač zajišťují lepší výhled z kabiny. Řidič i posádka vozu se mohou těšit z komfortu nového čalounění interiéru a optimalizovaného pracovního prostoru. Z hlediska provozních nákladů vykazuje nová kabina zvýšenou přidanou hodnotu v životnosti a v nižší náročnosti údržby či případných oprav.

Dva speciály postavené pro dostavbu firmou Streicher mají navíc kabinu vybavenou integrovaným systémem ROPS/FOPS. Všechna vozidla mají kromě dvou prvních (Tatraton) také dvě zadní nápravy řiditelné (systém VSE).

TATRA FORCE 12x8 „Streicher“

Šestinápravový podvozek T 815-7C1R73 63 328 12x8.2R/37A je určen pro dostavbu mobilní vrtné soupravy MD 80 německé společnosti Streicher.

Podvozek je osazen vznětovým motorem Caterpillar C-13 s maximálním výkonem 328 kW/1200 min-1 a maximem točivého momentu 2014 N.m/1400 min-1 splňujícím potřebnou legislativu na úrovni emisních předpisů Tier 4, Stage 4. O přenos výkonu a točivého momentu na kola čtyř hnaných náprav, 1., 2., 3. a 4., s redukcemi v nábojích kol (2,714 x 2,333) se stará šestistupňová automatická převodovka Caterpillar CX-31 (5 x PTO) a přídavná/sestupná převodovka TATRA 1.30 TR 1,65.

První, druhá, pátá a šestá náprava jsou odpruženy pneumaticky a doplněny zkrutnými stabilizátory, prostřední třetí a čtvrtá náprava jsou odpruženy systémem kombinovaného pružení KING FRAME v lehké verzi (vinuté pružiny instalované uvnitř vzduchových vlnovců) a rovněž jsou doplněny zkrutným stabilizátorem.

Při celkové hmotnosti vozidla, která činí 63 t (2 x 10 t + 2 x 11,5 t + 2 x 10 t) je maximální rychlost 62 km/h. Jednotlivé rozvory náprav mají hodnotu: 2150 mm + 3660 mm + 1850 mm + 2200 mm + 1850 mm. Obrysový průměr zatáčení, včetně stožáru nástavby, je 31 m. Vozidlo je vybaveno sklopnou modernizovanou kabinou obchodní řady FORCE s integrovaným systémem ROPS/FOPS.

TATRA FORCE 14x8 „Streicher“

Sedminápravový podvozek T 815-7C0R73 73 563 14x8.2R/29A je určen pro dostavbu mobilní vrtné soupravy MD 150 německou společností Streicher.

Podvozek je osazen vznětovým motorem Caterpillar C-18 s maximálním výkonem 563 kW/1800 mni-1 a maximem točivého momentu 3303 N.m/1300 min-1 splňujícím potřebnou legislativu na úrovni emisních předpisů Tier 4 Final. O přenos výkonu a točivého momentu na kola čtyř hnaných náprav, 1., 2., 4. a 5., s redukcemi v nábojích kol (2,714 x 2,333) se stará šestistupňová automatická převodovka Allison M6620A (bez PTO) a přídavná/sestupná převodovka TATRA 1.30 TR 0,9469.

První, druhá, třetí, šestá a sedmá náprava jsou odpruženy pneumaticky a doplněny zkrutnými stabilizátory (1., 2., 3. – 1x zkrutný stabilizátor, 6., 7. 1 x zkrutný stabilizátor), prostřední čtvrtá a pátá náprava jsou odpruženy systémem kombinovaného pružení KING FRAME v lehké verzi (vinuté pružiny instalované uvnitř vzduchových vlnovců) a rovněž jsou doplněny dvěma zkrutným stabilizátory.

Při celkové hmotnosti vozidla, která činí 73 t (3 x 10 t + 2 x 11,5 t + 2 x 10 t) je maximální rychlost 62 km/h. Jednotlivé rozvory náprav mají hodnotu: 2150 mm + 2150 mm + 2860 mm + 1850 mm + 3200 mm + 1850 mm. Obrysový průměr zatáčení, včetně stožáru nástavby, je 32 m. Vozidlo je vybaveno sklopnou modernizovanou kabinou obchodní řady FORCE s integrovaným systémem ROPS/FOPS.

TATRA FORCE 12x8 „Upet“

Šestinápravový podvozek T 815-7C1R78 70 328 12x8.2R/44A je určen pro dostavbu mobilní vrtné soupravy rumunskou společností Upet.

Podvozek je osazen vznětovým motorem Caterpillar C-13 s maximálním výkonem 328 kW/1200 min-1 a maximem točivého momentu 2014 N.m/1400 min-1 splňujícím potřebnou legislativu na úrovni emisních předpisů Tier 4, Stage 4. O přenos výkonu a točivého momentu na kola čtyř hnaných náprav, 1., 2., 3. a 4., s redukcemi v nábojích kol (2,714 x 2,333) se stará šestistupňová automatická převodovka Caterpillar CX-31 (5 x PTO) a přídavná/sestupná převodovka TATRA 1.30 TR 1,00.

První, druhá, pátá a šestá náprava jsou odpruženy pneumaticky a doplněny zkrutnými stabilizátory, prostřední třetí a čtvrtá náprava jsou odpruženy systémem kombinovaného pružení KING FRAME v těžké verzi (listové pružiny a vzduchové vlnovce).

Při celkové hmotnosti vozidla, která činí 70 t (2 x 10 t + 2 x 15 t + 2 x 10 t) je maximální rychlost 50 km/h. Jednotlivé rozvory náprav mají hodnotu: 2150 mm + 4362 mm + 1450 mm + 2600 mm + 1650 mm. Vozidlo je vybaveno sklopnou modernizovanou kabinou obchodní řady FORCE.

Vícenápravová vozidla jsou velmi zajímavý segment výroby, a to jak z konstrukčního, tak i dalších hledisek. V podání naší společnosti TATRA TRUCKS a. s. jsou tato vozidla vysoce efektivní a efektní, kromě jiného též proto, že je dokážeme konstruovat a stavět s maximálním využitím všech výhod tzv. tatrovácké koncepce vozidla a strategie výroby TATRA-LEGO.

 

zpáva z webu tatra.cz